| Provident Pénzügyi Zrt. 
ESÉLYEGYENLŐSÉG ÉS SOKSZÍNŰSÉG A PROVIDENT PÉNZÜGYI ZRT-NÉL Anyavállalatunk, az International Personal Finance (IPF) fejlett fenntarthatósági kultúrát honosít meg minden tagvállalatánál, melynek az esélyegyenlőség és sokszínűség is része. A magyar Provident Pénzügyi Zrt.-nél az alapítás, 2001 óta hangsúlyosan szerepel a sokszínűség és esélyegyenlőség a vállalati gyakorlatban. A sokszínű munkahely megteremtése érdekében a Provident Pénzügyi Zrt. az alábbiakat tekinti fontos mérföldkőnek: -
Vállalati szinten támogatjuk a sokszínűséget, és éves célok kitűzésével és azok rendszeres mérésével figyelemmel kísérjük az alábbiak megvalósulását: -
Széles korosztály – pályakezdőktől a nyugdíjas korú munkavállalókig -
Nemek aránya – mindkét nem képviselteti magát minden funkcióban és vezetői szinten; „az egyenlő munkáért egyenlő bér” elvének megvalósításával -
Támogatjuk és elősegítjük a megváltozott munkaképességű munkavállalók toborzását és felvételét -
2011-ben politika szintjén is megfogalmaztuk és bevezettük a vállalati esélyegyenlőséget és sokszínűséget. -
2013-ban 5 fős Vállalati sokszínűségi munkacsoport jött létre egy Sokszínűségi referenssel és 4, különböző munkavállalói csoportért [női munkavállalók, ideértve a kismamákat is; junior (pályakezdő) munkavállalók; senior (55 év feletti) munkavállalók; megváltozott munkaképességű munkavállalók] felelős Sokszínűségi koordinátorral. -
2013-ban az Európai Bizottság a nők munkaerő-piaci esélyegyenlőségét célzó programja, az „Equality Pays Off” kezdeményezés a javadalmazási rendszerünket jó gyakorlatnak minősítette, és 2013. márciusában azt a Brüsszelben megtartott üzleti fórumon is bemutathattuk. -
2011-ben megpályáztuk és elnyertük a Fogyatékosság-barát munkahely címet, és 2013-ban újabb 2 évre sikeresen megújítottuk. -
2013-ban elnyertük a „Sokszínű és Családbarát Munkahely TOP 10” díjat az mtd Tanácsadói Közösség benchmark kutatásában. -
2012-ben és 2014-ben Legjobb Munkahely elismerésben részesültünk a nagyvállalati kategóriában. Néhány konkrét gyakorlat/intézkedés, amelyet az esélyegyenlőség és sokszínűség növelésére vezettünk be: -
Az új munkatársak számára összeállított képzésünk külön kitér az esélyegyenlőségre és a munkahelyi sokszínűségre. -
A kismamák részére kézikönyvet hoztunk létre. Az anyasági távolléten lévőkkel folyamatos kapcsolattartást alakítunk ki, rendszeresen tájékozódunk visszatérésük tervezett időpontjáról, és megkapják belső kiadványainkat is. Igény szerint 4 vagy 6 órás foglalkoztatást biztosítunk a GYES-ről visszatérő munkavállalóknak. -
„Oázis” címmel megváltozott munkaképességű munkatársainknak külön képzési programot alakítottunk ki tréner kollégáink segítségével, amely 3 fő részből áll: 1. önismeret, önbizalom-“turbó”; munkavégzésre vonatkozó jogszabályok, bérszámfejtési tudnivalók; sikersztorik, tapasztalatcsere. -
Junior (pályakezdő, 25 év alatti) munkavállalóinknak rendszeresen tartunk karrierfórumot, ahol lehetőségük van találkozni az Igazgatóság két-két tagjával, akik megosztják velük karriertörténetüket és válaszolnak kérdéseikre. -
Munkatársainknak rendszeresen lehetőségük nyílik olyan önkéntes, jótékonysági CSR akciókban részt venni, amelyek célja hátrányos helyzetű közösségek, csoportok megsegítése tevőlegesen és/vagy anyagilag. -
Hamarosan elkészülő új Központi Irodánk teljesen akadálymentes lesz, az iroda tervezéséhez és kialakításához egy rehabilitációs szakmérnököt bíztunk meg. Így 2015. májusától lehetőségünk nyílik kerekesszékes és látássérült munkatársakat is foglalkoztatni. -
Keressük a kapcsolatot olyan szervezetekkel, amelyek a sokszínűség, esélyegyenlőség még magasabb színvonalú megteremtésében segíthetnek minket, rendszeresen részt veszünk a témával foglalkozó konferenciákon, rendezvényeken. -
A Vállalati kommunikációban külön hangsúlyt fektetünk a vállalati sokszínűséggel kapcsolatos üzenetekre (pl. vállalati hírlevelekben, vállalati magazinban). -
Rendszeres kimutatásokat és elemzéseket készítünk a témakörben, melyeket évente egyszer a Vállalatcsoport központjának is megküldünk további elemzésre (Census Report). |