Budapest Bank

    A Budapest Bank a legnagyobb hazai pénzintézetek egyike, amely 100 bankfiókján keresztül több mint 25 éve nyújt teljes körű pénzügyi szolgáltatást a lakosság és a hazai kis- és középvállalkozások számára. Főbb leányvállalataink a Budapest Alapkezelő, a Budapest Autófinanszírozási Zrt. és a Budapest Lízing Zrt. Bankunk az egyik legeredményesebben működő pénzintézetek egyike Magyarországon, amely a válság évei alatt is megőrizte stabilitását.

    Üzleti eredményességünkben kulcsfontosságú szerepet töltenek be felkészült, hosszú távon motivált munkatársaink. Vállalati kultúránk meghatározó eleme a befogadó szemléletmód, a támogató munkahelyi környezet megvalósítása, az esélyegyenlőség, a karrierfejlesztés és az egészséges munkahely kialakítása.

    Mindenki számára egyenlő esélyeket biztosítunk a képessége és teljesítménye szerinti érvényesüléshez. Alapító és aktív tagjai vagyunk a 2010-ben létrejött Munkáltatók Esélyegyenlőségi Fórumának.

    A nők munkaerő-piaci integrációja, munkahelyi lehetőségeinek fejlesztése, a család-karrier szerepkörök összehangolása kiemelt jelentőséggel bír. A munka és a magánélet összeegyeztethetősége érdekében munkatársaink atipikus foglalkoztatási formákban is dolgozhatnak nálunk. 2002-ben vezettük be a rugalmas munkavégzés lehetőségét, amelyet a kollégáink aktívan használnak. Az alkalmazottak 6%-a dolgozik 4 vagy 6 órás részmunkaidőben, és közel 500 munkatársunk él alkalmanként a távmunka lehetőségével.

    Nagy hangsúlyt fektetünk munkatársnőink érvényesülésére, karrierjük fejlesztésére. A Budapest Banknál a középvezetői szinten dolgozó nők aránya 38 százalék. 2010-ben indítottuk útjára számukra egyéves, komplex Női Vezetői Programunkat azzal a céllal, hogy közülük minél többen váljanak felsővezetőkké. Szintén a kolléganők karrierfejlesztését segíti a Budapest Bank Women’s Network (Nők a Nőkért) hálózata, amely 2000-ben alakult anyavállalatunk, a GE által létrehozott belső szervezet mintájára. A hálózat célja, hogy oktatás, tréningek, szakmai programok, információ- és tapasztalatcsere, valamint kulturális szemléletváltás révén segítse a nők karrierfejlesztését. A Women’s Network az éppen GYES-en lévő kollégákkal is tartja a kapcsolatot, és meghívja őket a rendezvényeire is. A hálózat a programok megvalósításában szorosan együttműködik a GE magyarországi leányvállalataival, és ma már közel 150 aktív tag vesz részt az öt munkacsoport (Karrier, Dolgozó szülők, Zöld Iroda, Jótékonyság, Fiatal generáció) tevékenységében. Büszkeséggel tölt el bennünket, hogy többek között ezen kezdeményezéseknek is köszönhetően a Budapest Bank második helyezett lett a „Legjobb Női Munkahely 2013” pályázat 250 főnél több munkavállalót foglalkoztató munkáltatói kategóriájában.

    Fiókhálózatunkban és budapesti, illetve békéscsabai Bankműveleti Központunkban egyaránt fontos kiválasztási szempont a sokszínű, heterogén csapatok építése: munkatársaink között tudhatunk megváltozott munkaképességű munkavállalókat éppúgy, mint pályakezdőket, kisgyermekes anyákat és idősebbeket is.

    Az etikai normák gyakorlati megvalósulását négy ombudsman – köztük egy női munkatársunk – biztosítja. Erkölcsileg aggályosnak vélt helyzetben kollégáink tőlük kérhetnek támogatást, iránymutatást. Az ombudsmanok ezekben az esetekben anonimitást biztosítanak a hozzájuk forduló munkatársak számára.